Julbord 2010

Sådär, då var julen avklarad. Jag har haft det jättemysigt, verkligen! Trevligt sällskap, mysiga kvällar hemma med sambon, god mat och julgodis. Jag var tyvärr alldeles för upptagen på julafton för att ta bilder på allting men ett par fick jag nog till. Så jag tänkte visa Er dem samt dela med mig av min lista över vad som fanns på mitt julbord. Tyvärr var mina gäster inte de bästa frossarna vilket resulterat i att jag och sambon kommer få äta julmat fram till midsommar eller nåt. Hehe. 
Apelsin- & Saffransill

Ugnsbakad lax - Dill *
Ugnsbakad lax - Thai *
Gravad lax
Dill & Gräslöksås
Ägghalvor med räkor & majo *

Prinskorv *
Julskinka
Dubbelmarinerad oxfilé *
Rökt Dala-skinka *
Rökt nötbog *
Rökt nötkorv *
Sylta *
Leverpaté
Vitlökssalami
Pepparsalami

Rödbetssallad (Recept/länk kommer)
Janssons Frestelse
Morotslåda

Arrakskaka (Recept/länk kommer)
Saffransbiscotti
Pepparkakor
Knäck
Marsipangodis
Polkagrisbräck

* Lokalproducerad huvudingrediens



Hoppas Ni haft en mysig jul, att Ni njutit precis lika mkt som jag!

God fortsättning på Er!