Kanelbullekladdkaka

Det var ju kanelbullens dag igår. Jag bakar väldigt sällan bullar, det tar alldeles för lång tid för mitt tålamod. Men en kladdkaka går ju alltid snabbt att slänga ihop. Den här smakade verkligen kanelbullar och blev kalasgod! 

Länkar här till receptet jag utgick ifrån: Kanelbullekladdkaka | Recept ICA.se

Dock gjorde jag vissa förändringar utifrån råvaror jag hade hemma osv. 

  • Jag inget pärlsocker hemma, så jag gjorde en glasyr på florsocker istället och ringlade över. 
  • Kanelfyllningen man skulle ringla på toppen ville inte sjunka för mig, så jag fick virvla runt den lite med en sked i smeten.
  • Jag hade inget vaniljsocker hemma till fyllningen, så jag använde lite honung istället - resulterade i att det blev lite segkladdig fyllning, vilket bara var smaskigt!
  • Jag tillsatte både kardemumma och lite kanel i originalsmeten. Jag hade inte kardemummakärnor att mortla utan redan mald kardemumma. Det blev också gott! 
Lycka till!