Tacos med ugnsbakad palsternacka, vitkålssallad och krämig salsa


Jag är besatt av palsternacka, det är så nedrans gott att baka i ugnen tills de blir lite sega och knapriga i kanterna. För ett tag sedan gjorde jag vegetariska tacos med ugnsbakad palsternacka och det är nog den godaste tacosen jag ätit.

Så här gjorde jag

Jag skar palsternackorna på längden, lade dom på en pappersklädd ugnsplåt och bakade i ugnen, typ 200 grader, tills de fått fin färg och blivit så där härligt seg/knapriga/mjuka. Olja, salt, svartpeppar och lite chiliflakes. 

Övriga tillbehör denna gång

  • En bön- & majssallad bestående av gröna sojabönor, majs och dressing på olja, citron och örter.
  • Skivad rödlök
  • Vitkålssallad
  • En kall sås gjord på créme fraiche blandat med El Taco Trucks roasted garlic salsa
Smaklig måltid!