Kycklinglasagne


Jaha, plötsligt gick det 3 månader utan ett enda inlägg igen. Jag är för dålig på det här med bloggande. Men å andra sidan var det länge sen jag mådde så här bra och har faktiskt haft fokus på annat. 

I helgen körde jag en kylskåpsrensning, vilket resulterade i en lasagne med kycklingfärs och massa grönsaker som blev jättegod. Därför tänkte jag försöka återskapa den här med ett recept, utifrån vad jag kommer ihåg att jag slängde ner. 

Ingredienser: 

Kycklingröra

Kycklingfärs
En skvätt créme fraiche
Ett par deciliter grädde
Ett stänk soja
2 tsk dijonsenap
1-2 tsk torkade örtkryddor + lite chiliflakes
Salt & peppar

Grönsaksfräs

1 broccolistånd
1 stor purjolök
2 vitlöksklyftor
1 grön paprika

Lasagneplattor
1 burk smaksatt tomatkross
Riven ost

Jag gjorde typ så här: 

1. Fräste kycklingfärsen i olja tillsammans med kryddor. Tillsatte några slattar mjölkprodukter som fanns i kylen och smakade upp med lite dijon och soja. Ställde åt sidan.

2. Fräste på alla grönsakerna i olja, salt och peppar. 

3. Varvade lasangeplattor med kycnklingröra/grönsaksfräs/tomatkross. Toppade med riven ost. In i ugnen i 40 min, 200 grader.