Laxtacos

Fredagstacos? Vad sägs om att byta ut den klassiska köttfärsen mot ugnsbakad lax? Det gjorde i alla fall jag för någon vecka sen och jag tyckte det blev riktigt bra. Det är verkligen ingen världsnyhet, jag vet, men jag tycker det är lätt att fastna i sina gamla recept. 

Jag gjorde en lite sötsyrlig variant med lime och färdig tropisk salsa. Snabbt och enkelt!

Detta hade jag i mina tacos

Ugnsbakad lax som jag kryddat med salt, rosépepar, paprikapulver och vitlökspulver. 
Jag körde en hel laxsida i ugnen, så det tog ca 30 minuter på 150 grader, mitten av ugnen.

Övriga tillbehör

Ruccola
Purjolök
Cocktailtomater
Majs
Créme fraiche
Tropical salsa
Limeklyftor

Jag serverade i mjuka tortillabröd, men det funkar utmärkt med hårda skal eller nachochips.

Smaklig måltid & trevlig helg!