Krämig pasta med räkor och gröna bönor

Jag hade räkor hemma som jag behövde använda innan datumet gick ut så jag komponerade ihop någon slags pastarätt med sådant jag hade hemma. Riktigt lyckat! Jag tror det är när jag improviserar jag lagar som godast mat faktiskt. 

Jag började med att steka på lite spetskål, rödlök, vitlök och ett par tomater i klyftor. Medan jag kokade pastan enligt anvisningarna på förpackningen. 

Till grönsaksfräset tillsatte jag en burk röd pesto och lite kryddor - oregano, timjan, chili, salt och svartpeppar. En en skvätt matlagningsgrädde fick följa med ner. 

När det återstod ett par minuter på pastan slängde jag ner ett gäng gröna bönor i pastavattnet. När pastan var klar, sparade jag en stor mugg med pastavatten - innan jag hällde av pastan/bönorna. 

Sedan blandade jag samman grönsaksfräset med den kokta pastan och bönorna. Spädde ut med pastavatten tills jag var nöjd med konsistensen och vände ner räkorna precis innan servering. 

Smaklig måltid!