Julens månad är här!

1 december idag. Det känns overkligt på något sätt. Att vi efter detta konstiga år med en pandemi ska hitta någon slags julkänsla och fira jul. Det blir en annorlunda jul och jag vill skicka varma tankar till alla dom människor där ute som kommer bli tvingade att fira jul i ensamhet. I år blir det säkert fler än vanligt av förklarliga skäl. 

Har ni börjat med julbaket än? Planeringen av julbordet? Själv kommer jag nog hoppa över julen i år. Det låter kanske jättetrist och depressivt, men jag har aldrig varit någon julfantast ändå. Jag har bakat och lagat mat för det faktum att jag tycker att just DET är roligt. Men hela hysterin kring jul ger mig ångest och stresspåslag. För att inte tala om julmusik! Usch. 

Jag hoppas i alla fall att så många av er som möjligt får fira jul precis på det sätt ni vill. Vi får alla ha tålamod detta år och försöka göra det bästa av situationen. Jag kommer nog göra en rolig grej av det hela och fira någon slags anti-jul med min mamma. 

Jag har en salig blandning av recept på julgodis, tilltugg och mat.