Äggröra med spenat & fetaost på surdegsbröd

Jag är inne i en period med hög stress, vilket gör att orken till matlagning inte riktigt räcker till. Därför har många av middagsrecepten jag lagt ut på sistone varit snabba och enkla. Här kommer ett till. 

Jag är medveten om att surdegsbrödet inte är snabblagat om man vill göra eget bröd. Men köper man ett färdigt bröd går det ju snabbt! 😄

Ingredienser: 
1 stor skiva surdegsbröd
3 st ägg
1 skvätt vatten, mjölk eller grädde
Färsk bladspenat
Fetaost
Salt & svartpeppar
Smör

Vispa snabbt ihop ägg och valfri vätska. Jag hade varken mjölk eller grädde hemma så vatten fick duga. Låt bladspenaten "vissna" i en stekpanna med smör, på medelvärme. Häll ner äggblandningen och rör sakta hela tiden tills äggen bildat en krämig äggröra. Salta och peppra. 

Tips! Ha inte för hög värme. Rör sakta hela tiden och ta av från värmen medan äggröran fortfarande ser blöt ut. Vi vill inte ha en torr överstekt äggröra. 

Servera den på rostat surdegsbröd. Smula över fetaosten, alternativt ha i den i äggröran redan i stekpannan. På bilden ser ni att jag även dekorerade med två stora ringar paprika och några basilikablad. 

Detta är så enkelt, snabbt och mättande. Och sanslöst gott.

Lycka till!