Tacotallrik

 

Ni vet att jag älskar tacos! Ibland tycker jag dock att det kan bli lite mycket ”bröd” med tortillas eller hårda skal och chips. Kanske för att jag är en brödälskare och har otroligt svårt att sluta äta. Bröd triggar mig på något primalt sätt. Haha! 

Så igår när jag blev sugen på tacos tänkte jag att jag ville begränsa mitt intag en aning och gjorde en tacotallrik istället. Så jag åt inget annat än det som fick plats på tallriken. Det blev perfekt och jag blev lagom mätt. 

På tallriken ser ni: vegofärs, rivna morötter, gurka, paprika, majs, cocktailtomater, mango, kimchi och vanliga salta tortillachips. I mitten, en klick créme fraiche och stark tacosås. 

Snabbt, enkelt, gott och inte allt för onyttigt! Jag brukar sällan skriva om vad som är nyttigt eller onyttigt. Mat för mig är njutning och det som spelar roll är smak och kvalitet. Men på sistone har jag faktiskt spårat ur. Det blir för mycket av det goda hela tiden och jag mår inte bra i min kropp. Så nu tänker jag se över min kost och portionsstorlekar lite mer och förhoppningsvis även få lite mer energi till fysisk aktivitet. 

Hej så länge!