Rödbetslasagnge med timjan och chèvre

Alltså jag tror jag smäller av! Så förbannat god lasagne detta blev. Jag har alltid älskat varma rödbetor med chèvre, så när jag såg det här receptet på ICA's Instagram höll jag på att ramla ur stolen.

Deras recept innehåller inte någon chèvre, men i en av kommentarerna kunde jag läsa att någon tipsade om att lägga en skiva ost på toppen. Jag tog det ett steg längre och fördelade 200 g chévre mellan lagren av rödbetsfyllning, béchamelsås och lasagneplattor. Det blev SÅ BRA!

Här snackar vi ingen tråkig vardagslasagne med köttfärs och tomatsås. Utan nu är det lyx som gäller, mums! Och jag kan inte låta bli att kommentera färgen - en rosa lasagne liksom. Hur fint?

Klicka här för att komma till ICA's originalrecept. >>>

Kom ihåg - tillsätt 200 g ost mellan lagren. Du kommer inte ångra dig.