LCHF - Zucchinibröd

Jag håller ju på med det där nedrans lchf:andet fram och tillbaka. Eller nja, jag försöker äta mindre kolhydrater och mer grönsaker. Inte så mycket fett egentligen. Hittade dock ett bröd jag provade baka för ett tag sedan. Det blev riktigt bra faktiskt! Saftigt och gott.

Ingredienser:
4 ägg
2-3 dl zucchini rivet på det finaste på rivjärnet.
2 dl Mandelmjöl
0,5 dl Sesamfrön
2 msk Solrosfrön
1 msk Linfrö
2-3 msk psylliumhusk
2 tsk hel kummin
0,5-1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt

Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda alla torra ingredienser i en skål.
Knäck alla ägg och lägg dem i en egen skål , vispa dem hårt så att det blir skummigt.
Riv zucchinin och blanda därefter alla ingredienser och låt stå i ca 10-15 min så att smeten sväller.
Smörj en ugnsplåt med smör, häll i smeten och grädda brödet i mitten av ugnen i 20-25 minuter.

Tips! Dekorera gärna brödet med pumpa- eller sesamfrön. Andra gången jag bakade brödet tillsatte jag lite pumpakärnor och gojibär i smeten.