Chiapudding 1:a försöket



Jag kanske ligger lite efter alla andra men det är ju ett nedrans tjat om chiafrön hit och dit. Tydligen supernyttiga frön som Ni kan läsa mer om här. Jag brukar tillsätta nån tesked frön i havregrynsgröten eller strö lite på filen.
 
Men sedan började folk göra dessert på chiafrön, pudding. Och jag ville inte vara sämre så jag testade ett recept jag hittade på nätet. Lyckat? Not so much. De blev ju extremt snygga på bild men alldeles för kompakta och "smöriga" för min smak. I denna variant skulle man blanda fröna med kokosmjölk och låta svälla över natten. Men jag mitt pucko tänkte lite tokigt och blandade fröna med kokosgrädde. Resultat? Ja, konsistens som Bregott ungefär. Inte så aptitligt.
 
Kombinationen kokos, passionsfrukt och jordgubbar var kanon dock. Så jag för göra ett nytt försök. Om Ni inte kan vänta tills dess kan Ni googla chiapudding. Finns ungefär 3 miljoner recept att testa. Varsågoda! :)

Kommentarer