Middag på beställning!

I helgen genomförde jag min första stora middagsbjudning på beställning. En väninna bjöd in till fest och jag fick uppdraget att laga en 3-rätters middag till 16 personer. Tema: Färgen vit

Planeringen inleddes, menyförslag lades fram, jag var smakråd för inköp av porslin och serveringsartiklar, alla ingredienser handlades hem till mitt förfogande och tillslut kom dagen med stort D. Jag fick 2 småbrudar (13 & 14 år) till servispersonal och en karl som souschef ;)

Maten blev lyckad, jättetrevligt sällskap och jag hade jättekul.

Här kommer lite bilder från kvällen.

Vit champagne till välkomstmingel
Skål för värdinnan
Yours truely, kocken!
Förrätt: Laxtartar/Ceviche med mango, chili och parmesanchips
Varmrätt: Gremolata/Fetaostkyckling med bulgursallad och mango chutneysås
Dessert: Citronpannacotta med halloncoulis 
Efter 7 timmar i smala klackar var det skönt att kliva ner på jorden igen.