Råsaft: Kale Devil

Jag tänkte sätta fart på min råsaftcentrifug nu när julmaten börjar hopa sig vart man än går. Jag får lite ångest över all mat som man ska trycka i sig så här års, men jag kan glatt säga att även detta år har jag som mål att minst behålla min vikt men helst gå ner ett par kilo. Jag tänker träna rätt så mycket under min julledighet och funderar även på att köra en liten juice-detox, men vi får se.

Här kommer iaf ett recept från René Voltaires bok "Juicepower & detox". Jag är inte alls förtjust i grönkål och selleri men jag blev glatt överraskad. Jag ska väl erkänna att det inte är den godaste varianten jag testat men den slank ner ganska enkelt faktiskt.

Ingredienser:
6 st grönkålsblad
6 st selleristjälkar
1 st päron
3 cm ingefära
1 st citron

Skölj alla ingredienser väl. Skär bort skalet på citronen och ingefäran. Kör i centrifugen enligt anvisningarna.

Varsågod, drick & må bra! :)