Nutella-cheesecake med hasselnötter & hallon

Jag vet inte varför just Nutella florerar som syndarobjekt i de träningskretsar jag hänger i, men tillslut blir man ju så sugen att man faller dit och köper hem en sån där nedrans burk som står i skåpet och ropar efter en om kvällarna. Då jag i min iver försökte göra mig av med innehållet i burken så snabbt som möjligt, för att eliminera dagligt fusk, gav jag mig på en dessert jag hittade på nätet nånstans. Det är ett enkelt och lite fuskigt recept som jag ändrade lite så det passade mig och mina smaklökar lite bättre :)

Ingredienser:
100 g Belvita frukostkex (eller Digestive)
200 g creme cheese
250 g Nutella
30 g florsocker
+ färska hallon och rostade hasselnötter

Krossa kexen till smulor. Vispa samman ost, nutella och florsocker. Varva kexsmulor och nutellasmet i glas, ställ kallt i någon timme. Dekorera med rostade hasselnötter och färska hallon vid servering.

Enkelt va? Lycka till!