Semmel-muffins

Ja semmeldagen har ju redan varit för länge sen! Jag tycker det är sjukt svårt att få bullarna saftiga och fluffiga så jag testade en annan variant, nämligen semmel-muffins. Och låt mig säga så här.; jag tänker aldrig mer försöka göra vanliga semlor!

Ingredienser:
4 st ägg
3 dl socker
100 g smör
1 dl mjölk
4 dl mjöl
2½ tsk bakpulver
1 nypa salt
2 tsk malen kardemumma

Vispa ägg och socker poröst. Smält smör och häll på mjölken. Rör ner smörblandningen i äggvispet, tillsammans med resterande torra ingredienser. Fyll muffinsformar till en tredjedel med smet och grädda i 200 grader, ca 12-15 minuter. Låt svalna på galler. Under tiden ska vi fixa fyllningen!

Fyllning
Jag gjorde en liten fuskis. Köpte färdig mandelmassa som jag blandade med lite varm mjölk, vaniljpulver och ett par droppar bittermandelolja.

Skär av toppen på muffinsen, gröp ur lite av innanmätet och fyll med mandelmassasmet. Spritsa ut grädde, på med locket och pudra med florsocker.

Färdigt! Lycka till! :)