Renée Voltaire - Juice Power & Detox

För en tid sedan köpte jag en råsaftcentrifug. Jag testade ett par olika kombinationer på egen hand och fastande mest för kombinationen: apelsin, morot och ingefära.

Jag har sedan experimenterat lite sporadiskt på egen hand, men det var när Renée Voltaire släppte sin bok Juice Power & Detox som jag verkligen fick upp ögonen för det här med att juica på egen hand.

I hennes bok finns en massa bra tips och recept för hela familjen. Och jag har testat ganska många av dom.

Jag går väl inte in för det här med att juica lika hårt som Renée men jag kan verkligen förstå hälsoaspekten och fördelarna med att få i sig allt nyttigt i råa frukter och grönsaker. Så detta är något jag kommer fortsätta med och jag tycker det är riktigt kul att testa olika kombinationer.

Det betyder att det kanske kommer dyka upp lite juice recept här på bloggen inom kort! Mina favoriter så att säga :)

Trevlig helg! 

Kommentarer