Drink: Mojito

Det känns ju ytterst löjligt och väldigt förutsägbart att lägga ut ett drinkrecept som första inlägget på semestern. Folk är ju väldigt ivriga och stolta över sina alkoholhaltiga inlägg i sociala medier under semestern och det är ju faktiskt rätt tragiskt om man tänker efter.

Detta recept har dock legat på kö här på bloggen ett bra tag och till helgen ska jag ha en liten mini-sommar-fest. Då passade min Mojito ganska bra :)

Jag kommer visserligen bjuda på en annan välkomstdrink på lördag men den här tillhör definitivt favoriterna. Så läskande och god! 

Ingredienser:
4-6 cl ljus rom
2 cl limejuice ( ca ½ limefrukt)
2 tsk strösocker (eller ett par msk sockerlag)
Ett par kvistar färsk mynta
Sodavatten.

Jag brukar slänga ner ett par myntablad, och två klyftor lime i ett glas tillsammans med någon tsk strö- eller rörsocker. Sen bankar jag skiten ur dem med min "drinkstötare". Fyller på med is, rom och sodavatten. Klart!

Omnom nom....

Kommentarer