Råsaft: Cold fighter - hemmapressad juice!

Jag är helt besatt av min nya juicemaskin. Eller ja, jag är besatt av båda mina nya maskiner. En råsaftcentrifug och en matberedare med supersnabb hack-hack á la Jamie Oliver matlagning :) haha!

Till att börja med äääälskar jag juice. Och när man dessutom gjort den själv av färsk frukt utan en massa läskiga tillsatser och socker är det som att svälja en bit av himlen.







Här får Ni ett snabbt och enkelt recept på en förkylningsdödare:

1 st blodgrape
2 st apelsiner
3 cm ingefära

Skala alla frukterna och släng ner dem i centrifugen. Brum, brum så är det klart. Drickes med fördel väl kyld med massor av is. MUMS!

Ps. Släng ner ett par skalade morötter också. Citrusfrukterna döljer smaken medan du ändå får i dig morötternas nyttigheter. Smart om man har kräsna barn kanske?