Sambons födelsedagstårta 2013



Ibland är jag en sån fuskis! Haha. Efter julhelgen och allt krångel var jag så less på matlagning att när det var dags att göra sambons födelsedagstårta så fuskade jag rejält. Men gott blev det ändå. Det mesta i tårtan är färdigköpt kan man väl säga.
Tårtbotten består av Kungsörnens chokladkaksmix (tillsätt vatten och grädda). Fyllningen fick bli grädde blandat med blåbär och hallon, samt ett lager med färdigköpt hallon- & chokladsås jag hittade på affären. Den var faktiskt lite lyxig. Ekologisk från Frankrike. Väldigt smarrig, smakade lite "liköraktigt".
Jag täckte sedan tårtan med grädde, spritsade lite snygga kanter och dekorerade med egengjorda marsipanrosor och hjärtan, samt blåbär. Marsipanen köpte jag färdig från ett bageri. Sedan är hela tårtan strösslad med ljusblått sockerglitter.