Lindas tomat- & paprikasalsa

Min nya favoritleksak i köket är min miniblender jag fått av mamma. Den är supernajs och hackar det mesta till microskopiska partiklar om jag så önskar. Jag har exprimenterat lite och kommit på det bästa användningsområdet (förutom lökhackning) till maskinen: Salsor & röror! Jag gjorde denna röra till den vegetariska lchf-pajen av lite blandade prylar jag hittade i kylen. Supergott!

Ingredienser:
2 stora tomater
½ gul lök
2 st inlagda grillade paprikor
4 st inlagda cornichons
1 liten bit parmesan
1 tsk sambal oelek
1 tsk pesto
1 tsk koriander (på burk)
Ett stänk balsamvinäger
En klick honung
Svartpeppar

Mixa ihop alla ingredienser och ät! Ganska enkelt.

Jag brukar göra en liknande röra där jag tillsätter avocado, vitlök, créme fraiche och mer koriander. Lite guacamoleaktigt och supergott. Nyttigt också skulle jag tro!


Smaklig spis!