Speghetti Puttanesca

Mitt favoritprogram på tv just nu är Jamie Oliver's 30 minute meals. Eller rättare sagt Jamie Oliver är min all time favorite chef så när han gjorde denna klassiska pastarätt kunde jag inte låta bli att testa jag också. Aningen modifierad från min sida dock. Och ja, det var super-duper-gott!

Ingredienser:
500 g pasta
Ett par sardinfiléer i olja
2 st vitlöksklyftor
1-2 msk kapris
1 st färsk röd chillifrukt
1-2 dl kalamata oliver
2 burkar tomatkross av bra kvalitet
1-2 dl färsk persilja & basilika
½-1 st färsk citron - saften
Salt & peppar

Koka pastan enligt anvisningarna på förpackningen. Hetta upp olja i en panna. Stek hackad vitlök, sardeller, kapris, chilli och oliver ett par minuter. Häll över krossade tomater och låt puttra en stund. Tillsätt örter, kryddor och saft från ½-1 citron. Servera till kokt pasta. På bilden ser Ni även en lite för blek parmesangratinerad kycklingfilé :)

Lycka till!

Kommentarer