Det där med restaurangbesök...

Alltså ursäkta mig om jag är lite neggo och pretto här men va fan! Det här är verkligen värsta I-landsproblemet men nu är jag fan less på allt fusk och jävelskap man råkar ut för när man äter mat på restaurang!

Jag bor i en småstad där restaurangutbudet inte är det största om man säger så. Därför får Ni storstadsbor nu ha lite överseende med mitt bruksortsgnäll ett tag. Då de restauranger som finns här i princip går att räkna på en hand, bortsett från de 300 pizzeriorna, så kanske Ni kan förstå att standarden inte behöver vara särskilt hög för att kvalificera sig som restaurang.

Ända sedan jag själv blev intresserad av att laga mat, eller besatt är nog det rätta ordet, så blir jag sällan imponerad av restaurangmat längre. För att vara helt ärlig blir jag oftast väldigt besviken! Och väldigt arg!

För mig är mat en upplevelse! Den ska både smaka och se god ut. Om det dessutom går att göra någon slags effekt med maten blir jag lyrisk. Men hur ofta händer det? Nej, när jag går på restaurang kommer det oftast in något överkokt, blekt, färdigköpt, uppvärmt gammalt skit på tallriken. Hallå? Hur jävla svårt kan det vara att göra egen potatisgratäng? Jo tonfisken SKA vara röd i mitten, och hummersås ska fan inte bestå av buljongtärning blandat med matlagningsgrädde!!!

Och inte nog med det, det är svindyrt också! Varför i helvete ska jag betala 300 kr för överkokt torskrygg? Eller 240 kr för en oxfilépasta där oxfilén är utbytt mot roadkill utan att jag meddelas om det? Och sluta servera mig Findus jävla köttfärspaj eller sparrissoppa på påse!

Jag betalar gärna mer om jag får valuta för pengarna. Sluta lura mig bara!

Oj vad jag svär! :)

Kommentarer

Suzan sa…
Samma här, är grymt kräsen!!

Mitt favoritställe är sushikungen i kungens kurva!