Beef Sandwich á la Jamie Oliver

Jag tittade på Jamie Olivers "30-minute meals" för ett tag sedan, där han tillverkade den ultimata smörgåsen. Eftersom jag älskar bröd kunde jag ju inte låta bli att testa, allra helst inte efter att Kryddburken lade ut superfina bilder och recept på samma smörgås för ett tag sedan. Så nu kommer här min macka! :)

Ingredienser:
(2 port.)
2 st Ciabattabröd
Olja av något slag (jag föredrar raps över oliv)
Pepparrotsvisp
Ruccolasallad
2 bitar ryggbiff
Färsk timjan
Salt & Peppar

Salsa:
2-3 st grillad, inlagd paprika (finns på burk)
1 handfull färsk persilja
Balsamvinäger
Olja (Raps)
Svartpeppar

Krydda köttet med salt & peppar och klappa in färsk timjan. Ringla över olja och stek i grillpanna ca 1½-2 minuter på varje sida, beroende på hur genomstekt du vill ha köttet. Gör under tiden salsan.

Salsa: Hacka paprika och persilja på en skärbräda. Och krydda direkt därpå med balsamvinäger, olja och svarpeppar. Mosa ihop allt lite. När köttet stekt klart vänds de runt i salsan på skärbrädan och låt dem ligga där och vila 5 minuter.

Dela brödet,  ringla olja över snittytan. Grilla bröden med snittytan nedåt i grillpannan, bara tills de blivit varma och köttet vilat klart. Bred sedan pepparrotsvisp på botten av ciabattan, lägg på ruccola så det täcker. Skär sedan biffen i tunna sneda skivor. Lägg upp på brödet och ös över salsan och köttsaften från skärbrädan. Sätt på locket och ät! Mums!

Lycka till & smaklig måltid!

Kommentarer