Grillpremiär!

Jag har längtat som en galning hela vintern...men i lördags var det dags! Då hade vi grillpremiär för 2011. Hihi!

Vi hade gäster över natten, min moster och hennes sambo, så det passade väldigt bra att lyxa till det lite. Vi grillade kyckling, fläskfilé och majskolvar som serverades till en vitlöksdoftande potatisgratäng, trattkantarellstuvning och en sallad med vinägrette. Jättegott!

Tyvärr var vi alla så ivriga på maten att jag totalt glömde bort att fotografera! Det blev inga bilder alls...varken på maten, gästerna eller grillarnas vackra glöd. Jösses vilket klantarsel man är! :)

Istället får Ni här en bild som får det att pirra i min mage, som får hjärtat att slå ett par extra slag och som ger mig en liten gnutta hopp om att livet snart kommer förändras till det bättre....snart....snart är det vår mina vänner!

Kommentarer

Emma sa…
Det låter härligt! =D

Vad roligt det var att se dig i tidningen förresten =)
lindasmat sa…
Hihi, tack så mkt Emma. Det är alltid lika pinsamt men vad gör man!?! :)
Ja, det är allt att längta till grillsäsongen, förutom att det smakar så doftar det ju så förbaskat gott också!!:)
lindasmat sa…
Ja eller hur? Det bästa som finns i min mening! :) Blir hungrig bara jag tänker på grillen...haha.