Sjukstuge-muffins!

Nu har jag varit hemma från jobbet i en vecka, sjuk som en galning. Självklart har jag försökt vila så mycket som möjligt men jag blir lätt uttråkad och otålig. Min pappa kom förbi en sväng och jag bjöd på dessa rykande, nybakta muffins...resultatet av en liten skafferi-rensning :)

Ingredienser:
(ca 12 st)
3 dl vetemjöl special
2 tsk bakpulver
100 g smör
2 st ägg
2 dl strösocker
1 dl mjölk
Skal av ½ citron
1 tsk vaniljpulver

Fyllning:
Mandelmassa
Äpple
Kanel
Socker
Kokosflingor
Hackade hasselnötter

Smält smöret och blanda ner mjölken. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ihop med smörblandningen. Vispa/ vänd ner resterande ingredienser i smeten. Riv mandelmassa och lägg i botten av varje muffinsform. Klicka ut muffinssmeten över mandelmassan. Toppa muffinsarna med hackade äpplen som du först vänder runt med lite socker, kanel och kokos. Strö över hackade hasselnötter. Grädda i mitten av ugnen, 200 grader, i ca 12-15 min eller tills muffinsarna rest sig och fått vacker färg.

Lycka till!