Grillad potatissallad

Igår kväll fick vi igång grillen ordentligt! Vi avnjöt den godaste måltiden vi ätit på länge och jag tänker vara vänlig nog att dela med mig av receptet. Trevligt va? :) Denna sallad kommer från ett recepthäfte jag hittat på Coop. Sagolikt gott faktiskt!


Ingredienser:
(4 port.)
600 g potatis (gärna färskpotatis)
250 g grön sparris
80 g babyspenat
100 g parmesan

Vinägrett
1 citron - saft & skal
1 msk honung
3 msk rapsolja
1½-2 tsk flingsalt
1 krm svartpeppar

Förkoka potatisen i lättsaltat vatten tills de blivit halvmjuka. Låt kallna. Skala och dela i halvor.
Pensla med smör och krydda ev. med salt och peppar. Grilla sedan potatishalvorna tills de fått vacker grillfärg. Grilla även smörade sparrisar. Dela potatis och sparris i mindre bitar, blanda med babyspenaten och riv över osten. Blanda alla ingredienserna till vinägretten och häll över salladen medans den fortfarande är ljummen.

Serveras till kyckling, kött eller fisk. Denna gång åt vi grillade laxfiléer samt en klick créme fraiche. Själklart är den supergod alldeles på egen hand om man är vegetarian eller liknande...

Smaklig måltid!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Tack och återigen tack för det fantastiskt goda potatissallads-receptet. Tänkte att det skulle vara kul för dig att veta att vi gjorde 17 x receptet, haha!(Till min sons student) Jättefin blogg förresten! :)

Mvh /Sophia
Anonym sa…
Hej!
Tack för recepten. Jag bjöd mer än 40 personer på denna potatissalladen och det blev jättebra. Gjorde 17 gånger receptet, hahah!

MVH
Sophia