Lindas pastasallad

Den här salladen knåpade jag ihop igårkväll, till våra grillade kycklingspett. Det är ingen vanlig pastasallad med äcklig Rhodes Island-dressing till. Utan min sallad har en dressing som är hot & spicy med thaiinspirerad smak. Varsågoda!

Ingredienser:
Kokta pastafjärilar
Coctailtomater
Ett knippe salladslök
Sockerärter
Grönsallad

Dressing
Créme Fraiche
Majonäs
Färsk ingefära
Röd chilifrukt
1 vitlöksklyfta
Lime - rivet skal och saft
Salt & peppar

Blanda samman salladen, valfri mängd av alla ingredienser. Såklart kan man ha i andra grönsaker om man känner för det. Blanda samman créme fraiche och majonäs efter smak. Jag hade ungefär 3 dl créme fraiche och kanske 4 msk majonäs.

Finhacka vitlöken och chilifrukten och tillsätt den i dressingen. Finriv ingefäran, ta så mkt du önskar. Den är väldigt smakrik, jag använde en bit som var ungefär lika stor som min tumme. :) Tillsätt den i dressingen. Riv även i lite skal från en lime och pressa i en skvätt saft också. Salta och peppra efter smak. Låt dressingen stå kallt en stund innan servering.

OBS! Dressingen blir godare om den får stå och dra någon timme innan man äter den. Och snälla, ät inte salladen iskall, då försvinner mkt av smakerna. Rumstempererad är bäst!

Kommentarer