Laxtoast

Det här receptet är ett ripp-off från en grillad smörgås jag åt för ett par år sen på ett café i Leksand. Det är bland de godaste varma smörgåsarna jag ätit, de är lite annorlunda. Inte som vanliga med en kladdig mättande fyllning utan fräsch och lätt med lax. Gillar man lax så gillar man den här smörgåsen, det vill jag lova! Tycker man inte om lax så ska man smaka ändå, för dom är goda, jag lovar!

Ingredienser:
Toastbröd
Philadelfiaost - Vitlök & Örter
Ruccolasallad
Skivad kallrökt eller gravad lax
Tomater
Rosépeppar
Riven ost
Salt & Peppar

Philadelfiaost i botten, sedan ruccola, lax, rosépeppar, tunnt skivade tomatskivor, salt och peppar. Riven ost på toppen! Enkelt! :) Värm dom i mitten av ugnen, gärna med både över- och undervärme!) tills osten fått en gyllenbrun färg. Dessa smörgåsar passar även perfekt att göra som toast, i ett grilljärn. Det var så jag åt dom första gången...mums! Lycka till!

Kommentarer