Kräftstjärtstoast med bönsallad

Räksallad från konsum - släng dig i väggen! Här är röran med stort R! En orgie av kräftstjärtar är liksom det bästa som finns! Här är den serverad på rostat bröd med en jättegod sallad till. Salladen i sig blev så lyckad så även den finns med i detta recept. Bra va?

Ingredienser:
(4 port.)

Kräftstjärtsröran
2 burkar kräftstjärtar ( ca 300 g )
1 st äpple i små bitar
1 dl créme fraiche
1 dl riven, lagrad kryddost
1-2 tks Dijonsenap
Dill efter smak
salt & vitpeppar

Blanda alla ingredienser till en smarrig röra. Toppa rostade smörgåsar med denna underbara röra och ät tills Ni storknar! :)

Salladen
Hacka följande till en vanlig sallad:
Gurka
Tomat
Isbergssallad
1 st äpple
5 skivor soltorkade tomater
½ rödlök i tunna strimlor (marineras i limesaft ca 60 min)
1 burk black-eye bönor
Färska dillvippor

Dressingen gjorde jag av en vanlig påse Blå Bands dressingmix "Dill & Citron" som jag spetsade med mer dill, salt, vitlökspulver & citronsaft. Jag hade även i 1 tsk sesamfrön och 1 tsk linfrön.

OBS! Häll på dressingen precis innan servering, annars blir salladen för blöt och slaskig! That´s it! Smaklig måltid! Jag lovar...