Fylld lövbiff

Det här receptet har jag hittat på Tasteline.se. Jag tyckte det var supergott, men nu var det ett bra tag sedan jag gjorde det. Min pojkvän var väl inte jätteförtjust i det (pga bananen) så det är väl därför...men gillar man både banan och saffran så är det väl värt en provsmakning! Jag älskar båda ingredienserna och vill bara säga till Er som tvivlar - det är en jättegod kombination! Dessutom är det superenkelt och tar inte alls lång tid! Här kommer receptet...

Ingredienser:
(4 port.)
8 skivor lövbiff
2 bananer, helst lite omogna och gröna
1 röd paprika
1 pkt saffran
1 krm citronpeppar
salt & peppar

Börja med fyllningen; Mosa bananerna, kärna ur och hacka paprikan i små bitar. Blanda banan, paprika, saffran, citronpeppar och salt.
Salta och peppra köttskivorna och fördela bananröran på dem, vik ihop dem och fäst med tandpetare. Stek dem i 2-5 min på varje sida beroende på hur du vill ha köttet.

Som vanligt passar denna maträtt kanon till en matig bulgursallad eller liknande för ett GI-vänligare alternativ. Men självklart passar det utmärkt till klyftpotatis eller något annat gott.
Lycka till!

Kommentarer