2013/03/13

Lindas mat i App-store?

Jaha...det här är ju lite konstigt faktiskt. Min kompis Marie upptäckte att min blogg finns med i en app som kostar 15 kr att ladda ner från App-store!!?! Klicka här för att se appen.

Jag skriver nu detta inlägg för att meddela att jag inte godkänt detta på något sätt! App-tillverkaren, som går under namnet "Homan Farhadian", har skapat en app som publicerar rss-flöden. Vem som helst kan ju välja att följa min blogg via rss och detta är ingenting jag kan styra över.

Av alla lchf-bloggar som finns i världen har han alltså av någon underlig anledning valt att lägga till mitt rss-flöde i denna feed. Tillverkaren har alltså missat att min blogg inte är en renodlad LCHF-blogg. Därför blir nu alla som betalar för att ladda ner denna app lurade eftersom den således innehåller massor av mina "vanliga" recept som inte är LCHF-anpassade. Inte så kul kanske! :( Nästa fråga är ju varför app-tillverkaren ska tjäna pengar på MITT flöde? Hm...

Jag skriver också detta inlägg för att jag än en gång vill påminna mina läsare om att jag inte driver en LCHF-blogg. Jag lägger ut blandade recept! Allt från godistillverkning till strikt lchf - och allt däremellan.

Jag beklagar om du är en av dem som laddat ner denna oseriösa app. Jag hoppas i så fall att du lämnat en dålig recension på appen, så att folk förstår att den är dålig!

Tyvärr har jag inte kontroll över detta! Jag har valt att gå ifrån min fullständiga feed och kortat ner den fr.o.m. idag men jag vet inte om detta hjälper.

/ Linda

Inga kommentarer: