2013/01/02

God fortsättning!

 
Nu har jag haft ett litet juluppehåll och jag tänkte passa på att önska Er alla en god fortsättning. Då jag inte bjudit på så många julrecept i år tänkte jag dela med mig av lite bilder från jul och nyår. Hoppas Ni alla haft en skön ledighet och att det känns ok att påbörja ett nytt år! På återseende...
 
Min dukning till jul
Delar av mitt julbord, det varma (jansson, leverlåda, köttbullar, korv) stod på ett annat bord.
Jag knäppar mig med kära pappa
Mammsen och lillebror under julklappsutdelningen
Sambon serverar juldessert, en tårta som jag kommer lägga ut receptet på inom kort.
Jag och sambon på nyårsafton. Vi var bortbjudna, så jag slapp laga!
Då sambon har födelsedag 1 januari fick nyårsdesserten agera födelsedagstårta. Desserten var supersmarrig, kanelstekta äpplen med pepparkaksgrädde. Till förrätt serverades kräftstjärtar, och till varmrätt dubbelmarinerad oxfilé, hasselbackspotatis och blandad svampstuvning. Supergott!
På tolvslaget gick vi ut och njöt av vackra fyrverkerier och bubbliga drycker.
 

1 kommentar:

Therese sa...

Ni verkar ha haft riktigt trevliga dagar:) God fortsättning till er också!