2011/03/08

Internationella kvinnodagen OCH fettisdagen!

Självklart borde jag varit mer förberedd på att denna tisdag innehöll TVÅ stora anledningar till att fira med något gott! Men jag har varken bakat ett tjog semlor eller gjort hundratals små kakor med kvinnosymboler på.

Istället sitter jag här och funderar över om jag har något annat smarrigt och "tjejigt" att bjuda på. En favorit i repris liksom! Och plötsligt blir jag apgalen på mig själv när jag inser att min hjärna helt automatiskt börjar tänka på små rosa fluffiga bakelser, jordgubbssorbét och sånt skit...herregud!!! Tjejer äter väl för fan även blodig biff, potatis och en massa sås! Så då var det kirrat...det blir båda!



Klicka här för att komma till receptet

















Om Ni är sugna på semlor kan Ni väl besöka någon av de andra 38 miljoner matbloggar som gulligt visar sina semmelkreationer idag....här kommer Ni inte hitta någon. Tyvärr.

Ciao!

2 kommentarer:

ryskadockor sa...

håller med! Tycker också att det är jobbigt att se alla möjliga semlor på alla mjöliga bloggar! :) Jag har din blogg som favoritsida på min dator! Jag använder ofta dina recept och länkat till några gånger! :)
Kram
Lana
P.S. I Ryssland är Kvinnodagen väldigt stor! Man får massor med presenter och blommor! :)

Linda sa...

Åh va snällt! Tack så mkt. Man kanske skulle flytta till Ryssland? ;)