2010/12/07

Köket

Ibland drabbas även jag av idétorka. Att konstant hitta på och prova nya recept blir lite jobbigt i längden, tro det eller ej! Och dessutom är ju vissa recept är så goda att man vill använda dem om och om igen och då blir det ju lite tomt här på bloggen.

Som Ni kanske märkt har jag på sistone försökt hitta lite andra saker att skriva om och visa Er utöver mina recept. Självklart försöker jag hålla mig till temat mat och matlagning! Så på tal om utfyllnad tänkte jag visa Er ett par bilder från platsen där allt händer. Platsen som är hjärtat i mitt hus och platsen där jag trivs bäst...nästan...nämligen mitt kök.

Jag har bott i mitt hus i snart 1½ år. Köket är ganska litet men det räcker faktiskt ganska bra. Det är definitivt inget utställningskök på något sätt, men det funkar! Så som köket ser ut just nu kommer det inte se ut om ett par månader. Vi är nämligen i full fart med att rita ett nytt kök och vi hoppas kunna komma igång med renoveringen efter nyår. Vi hade planerat att genomföra renoveringen innan jul men vi insåg ganska snart att julbordet inte kändes så roligt att tillreda på två elplattor i källaren. Så vi väntar lite till...

Här kommer bilderna, julpyntat och allt! :)




Vi blev lite ivriga och köpte ny kyl & frys på en gång. Det gamla var så litet och
trångt :) De kommer stå lite bättre planerat efter renoveringen.

Kommer bli härligt med nya köksmöbler! *hatar det nuvarande skrotet*

Hoppas jag kan bjuda Er på lite renoveringsbilder och tillslut det färdiga resultatet av vårt nya kök under nästa år också!

2 kommentarer:

Desiré sa...

Vad kul att se bilder "backstage" :) Det ger en extra dimension (eller hur jag ska säga) till matbilderna.

Ska ni ha ett helt nytt kök sen? :)

Linda sa...

Hihi, tack så mkt. Ja, det blir ett helt nytt kök. Fast layouten blir ungefär likadan, men med helt nya skåp och andra förbättringar. Nya möbler och tapeter osv. LÄNGTAR verkligen!