2010/11/14

På önskelistan

Ni kanske märkt att jag ändrat layout på bloggen!?! Det är för att jag fått lite vinterstämning och är så sugen på allt mys som har med vintern och julen att göra. Längtar tills jag ska få plocka fram elljusstaken och knäckformarna! ;) Därför tänkte jag nu dela med mig av årets köks-önskelista...


En hot pink Kitchen Aid skulle inte sitta helt fel. Tyvärr är ju dessa väldigt dyra och jag kommer nog aldrig köpa någon men drömma går ju! Hoppas att tomten tycker att jag varit en snäll flicka...

Lite mer realistisk är denna önskning...en stor och ordentlig gjutjärnsgryta! Denna snygging är dessutom lila, kan det bli bättre!?!

Det här är ju en totalt onödig produkt egentligen men något säger mig att en hamburgerpress bör finnas hos mig!


Detta är en mandelkvarn. Varför ska man ha en sån? Jo för när man som jag läst denna bok vill man kunna göra nötmjöl av alla dess slag. Dessutom är ju mandelkvarnen en gammal husmorsklassiker :)

Japp, en gasolbrännare! Jag ska ju inte äta desserter med socker men vi kan väl låtsas att jag ska använda den till flambering eller nåt :)

På tal om desserter...ett muffinsträd behöver väl alla!?! Det är ju bara så läckert. Tänk vilka fina uppläggningar man kan göra med detta...vill ha!

Förvandla din tråkiga gamla ugn till en stenugn med denna baksten! Tänk vilka smarriga pizzor och bröd man kan baka med hjälp av denna.

Överkurs? Nejdå! Tallriksvärmare vore ju hur praktiskt som helst att ha. Denna står högt på min lista!

Finns det något godare än färsk pasta? Jag äter pasta väldigt sällan så man skulle ju kunna anstränga sig lite extra de få gångerna, genom att göra egen. Mums!

 
Jodå, jag har en blender sen tidigare men den är superkass. Vill ha en ny. Älskar att kunna göra goda drinkar och shakes. Rosa - självklart!





Sist ut kommer denna goding! Självklart har jag ugnsfasta formar sedan förut men ingen riktigt lika läcker som denna pralin. Jag är helt förälskad i dessa. Sååå söta!



Bilderna är lånade från Bagaren & Kocken, samt OBH Nordica.

1 kommentar:

Anton Malmberg sa...

Hej Linda!

Härlig önskelista du hade. Jag håller tillsammans med två kompisar på att lansera en ny webbutik inom köksredskap på Lykka.se. Vi vill väldigt gärna höra vad andra matlagningsintresserade tycker är viktigt vad gäller köksredskap, när vi tar fram sortimentet. Om du har förslag på tillverkare eller speciella produkter som du tycker att vi borde ta in, så får du gärna mejla mig på anton@lykka.se.

Innan vi lanserar webbutiken på riktigt har vi startat en fyndtjänst för köksredskap som vi kallar Lykka Klipp, där vi varje vecka tar in 3 köksredskap och prissänker kraftigt. Den här veckan råkar vi faktiskt ha en gasolbrännare med bland dem, så om du inte tror att tomten kommer med en kanske du skulle passa på nu ;)


Det vore jättekul om du hörde av dig!

Hälsn,
Anton på Lykka