2010/11/20

Monster

Ni kanske har hört talas om henne? Katja med bloggen Kaffekokarkokboken som vann Matbloggpriset 2010. Japp, hon som lagar all sin mat i en kaffekokare! Påhittig brud det där.

Jag är i alla fall en ganska ny följare av hennes blogg. Såg henne på TV förra året men så snubblade jag över hennes blogg här om dagen och nu kan jag inte få nog. Jättefina bilder, söt katt, roliga inlägg och framför allt god mat.

I ett av hennes senaste inlägg har hon fått ett monster uppkallat efter sig, kaffekokarmonstret. Det är Dan Sörensen som illustrerat monstret. Nu får Ni inte bli stötta eller förskräckta över denna bild, för jag har ju varnat Er...det är ett MONSTER! ;)

Vet inte varför men jag har verkligen fastnat för detta monster. Det kan bero på att det ser ut precis som jag brukar känna mig ibland. När kaoset i köket blir för mkt att hantera. När maträtten jag planerat länge och väl blir ett fiasko och jag får ett nervsammanbrott. Haha!

Låt mig dock poängtera att jag sällan lagar mat naken, är inte fullt så hårig och mina tuttar är definitivt mkt mindre ;) Och förhoppningsvis kan jag undvika att mörda någon av mina katter...

1 kommentar:

4U2! sa...

Farlig! Tur jag inte äger någon katt.