2010/04/12

Vindstilla!

Det är lite vindstilla just nu här på matbloggen. Det går alldeles för lång tid mellan inläggen och jag får faktiskt lite prestationsångest om jag ska vara ärlig. Själva grundtanken med denna matblogg var från början väldigt praktiskt lagd. Jag ville helt enkelt bara ha någonstans att samla mina recept. Att det blev just en blogg var för att jag hade vänner och familjemedlemmar som bad om recept ganska ofta. Så istället för att skriva ner och kopiera papperskopior till dem skapade jag bloggen, en virituell kokbok. Nu vet jag att fler än mina familjemedlemmar läser denna blogg och därför blir jag lite ångestfylld när jag inte lagt upp något nytt och smarrigt på länge.

Bristen på inspiration, tid och ork är den största orsaken just nu. Visst har jag lagat mat, men inget nytt och banbrytande direkt. Ett par söndagsmiddagar i lergryta har det blivit, men inget nytt "renodlat" recept. Vi har lagat mycket "gammal" mat, från tidigare recept. Favoriter i repris skulle man väl kunna kalla det.

Jag hoppas nu att vårsolen och värmen kommer inspirera och ge lust till fler resor i den gastronomiska världen. Så snälla Ni, håll ut ett par veckor till för jag kommer tillbaka! Med kockmössan i högsta hugg! Då kör vi så det ryker.

Tills dess...må så gott!

Med vänliga hälsningar,

Inga kommentarer: